Handelsvillkor
Betalning
Plakana tar emot betalning med Dankort / VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och MobilePay. Betalning kommer endast att dras från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i DKK. danska kronor och är inkl. moms.
Plakana använder en autentiserad betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att du inte kan läsa din information
Leverans
Plakana skickar alla vardagsbeställningar gjorda före kl. 12.00 Så snart paketet skickas iväg kommer kunden att meddelas
Reklamationsrätt
En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med den danska köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel
Reklamationen gäller inte fel eller skador som begåtts av felaktig användning av produkten/tjänsten.
Plakana kommer att täcka returkostnaderna i rimlig utsträckning.
Vid retur
Förfrågningar riktas till och klagomål skickas till:
Plakana I/S
Rypevej 26
9575 Terndrup
CVR: 41730412
Paket som skickas på efterkrav tas inte emot, inte heller levereras paket till en paketbutik / paketbox hämtas.
Återbetalning
Vid återbetalning sker återbetalningen direkt till det betalkort som används om inte annat överenskommits.
Ångerrätt
Ingen ångerrätt ges på specialtillverkade varor. Det vill säga objekt som är anpassade efter dina preferenser baserat på dina unika data eller bilder som du har angett.
Övriga varor ges 14 dagars full returrätt. Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen
Returkostnader måste du stå för.
Avbokning måste anmälas till oss senast 14 efter köpet och från avbeställningen måste du returnera försändelsen inom 14 dagar efter.
Beskedet ska ske pr. maila till kundeservice@plakana.dk. I meddelandet måste du göra klart för oss att du vill utöva din ångerrätt
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den Arbetar. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik före något köp.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan, anser vi att den är använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på det kommersiella värdet av objektet
För att få tillbaka hela köpesumman måste du göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan testa produkten men inte använda den.